فیزیوتراپیست ورزشی چیست

فیزیوتراپیست ورزشی چیست

یک فیزیوتراپیست ورزشی صرفاً یک فیزیوتراپیست تخصصی است. فیزیوتراپی ورزشی یک شاخه خاص از فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی است که به آسیب ها و شرایط مربوط به افراد ورزشی می پردازد. یک دوره خاص برای فیزیوتراپیست ورزشی وجود ندارد اما آنها معمولاً مهارتهای مختلفی دارند که باعث می شود آنها کمی متفاوت از فیزیوتراپیست اسکلتی عضلانی و عضلانی شما باشند.

آسیب های ورزشی می تواند با صدمات روزمره متفاوت باشد. ورزشکاران به طور معمول سطح بالاتری از عملکرد و تقاضا را روی بدن خود قرار می دهند که این امر بر فشار عضلات ، تاندون ها ، رباط ها ، مفاصل و استخوان های آنها تا سطح بالایی از توانایی آنها است.

فیزیولوژی های ورزشی برای کمک به بازیکنان ورزشی و ورزشکاران حرفه ای کار می کنند و به بهترین شکل ممکن به درمان تخصصی آسیب های ورزشی میپردازد.

فیزیوتراپیست ورزشی چیست

چرا تخصص در فیزیوتراپی را یک فیزیولوژی ورزشی نمی دانیم؟

در این شاخه تخصصی فیزیوتراپی ، فیزیوتراپی ورزشی در مورد چگونگی جلوگیری از صدمات ورزشی ، معالجه جراحات و کمک به بهبودی برای کسانی که ورزش تفریحی را از طریق ورزش نخبه انجام می دهند ، راهنمایی می کنند.

فیزیولوژی های ورزشی به طور معمول در مراقبت های بهداشتی اولیه ، در روش های مشاوره ، در تمرین های خصوصی فعالیت می کنند و همچنین می توانند با تیم ها و سازمان های ورزشی همکاری کنند.

بنابراین یک فیزیوتراپیست ورزشی باید چه مهارتهایی داشته باشد؟

فیزیوتراپیست های ورزشی باید در حالت ایده آل از دانش خاص یا قابل اعتماد ورزشی برخوردار باشند که می تواند صدمات طیف گسترده ای از ورزش را برطرف کند. خدمات آنها باید تفاوت در بروز صدمات بین ورزشکاران زن و مرد ، ورزشکاران جوان و بزرگتر یا فقط ورزشکارانی که در تمام سطوح مختلف رقابت درگیر ورزش هستند را در نظر بگیرند.

یک فیزیوتراپیست ورزشی برای اهداف تشخیصی ، دستی درمانی و توانبخشی ورزش باید مهارتهای مختلفی داشته باشد. در مراقبت از کنار زمین اینها شامل کمک های اولیه ورزشی / مدیریت تروما ، ضربه زدن و ماساژ می باشد ، بلکه توانایی تصمیم گیری تحت محدودیت زمانی و کار در تیم پزشکی ورزشی را نیز شامل می شود.

روانشناسی خاص و خصوصیات بدنی ورزشکاران باعث می شود ارزیابی ، درمان و توانبخشی نسبت به انواع مشابه صدمات در جمعیت عادی متفاوت باشد. آنها باید پشتیبانی کنند و بتوانند با طیف وسیعی از افراد پیرامون هر ورزشکار مانند مربیان ، مدیران ، مربیان قدرت و تهویه مطبوع ، ورزش و دانشمندان ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این ، تیم پزشکی ورزشی که باید با آنها ارتباط برقرار کنند ، ممکن است شامل پزشکان ورزش ، مشاوران ارتوپدی ، متخصصان رژیم ، متخصصان غدد و روانشناس باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *