چه عواملی باعث کمردرد میشود

چه عواملی باعث کمردرد میشود

کمر درد یکی از بیماریهای شایع است که میتواند مشکلات زیادی برای افراد بوجود آورد.کمر درد بین خانم ها و آقایان به یک میزان اتفاق می افتد.در بعضی از موارد درد کمر ناشی از فعالیت های زیاد فرد در طول روز است.این نوع کمر درد معمولا با استراحت کردن رفع میشود.اما در بعضی از موارد درد کمر ممکن است به دلایل دیگری مانند سقوط یا ضربه به پشت و غیره باشد و با استراحت کردن درمان نمشود.در این مواقع باید به پزشک متخصص مراجعه کنیم.پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند که برای رفع مشکلات کمر خود به فیزیوتراپی اصفهان مراجعه کنید.

کهولت سن و کمر درد

کهولت سن و کمر درد

با افزایش سن ، شمار بیماریهایی که به سراغ افراد می آیند ، بیشتر از دوران جوانی و میانسالی است.کمر درد هم یکی از مشکلاتی است که ممکن است با افزیش سن به سراغ خانم ها و آقایان بیاید.درد کمر در سن بالای 60 سال ممکن است به دلیل تحرک کم ، پوکی استخوان ، آرتروز ستون فقرات ، و تنگی کانال نخاع باشد.

بلند کردن اجسم سنگین

با بلند کردن اجسام سنگین و هم چنین بلند کردن نادرست اجسام ، فشار زیادی به ستون فقرات کمر وارد میشود که منجر به آسیب دیدن ستون فقرات و یا کشش و پارگی عضلات کمر و رباط ها و نهایتا کمر درد میشود.بطور کلی میتوان گفت که وارد شدن فشار زیاد به کمر موجب آسیب به کمر و بروز کمر درد میشود.از دیگر مواردی که باعث فشار کمر میشوند میتوان به اضافه وزن ، نشستن یا ایستادن در وضعیت نامناسب در مدت طولانی ، سقوط و انجام ورزش های سنگین اشاره نمود.

کمر درد به دلیل بلند کردن اجسم سنگین

بیماریهایی که منجر به کمر درد میشوند

کمر درد ممکن است نتیجه برخی از بیماریها نظیر ، سیاتیک ، آرتروز ، عفونت کلیه ، عفونت ستون فقرات ، سرطان نخاع ،  تنگی ستون فقرات ، انحنای ستون فقرات  و رادیکولوپاتی باشد.

از دیگر دلایل مربوط به کمر درد میتوان به موارد زیر اشاره نمود

  • افرادی که از نظر جسمی متعادل نیستند و عضلات ضعیفی دارند ، بیشتر در معرض کمر درد قرار میگیرند.
  • خانم های باردار به دلیل ایجاد تغییرات در لگن و اضافه وزن ، ممکن است دچار کمر درد شوند که در بیشتر مواقع این مشکل بعد از زایمان برطرف خواهد شد.
  • برخی از افراد به دلیل وضعیت شغلیشان دچار کمر درد میشوند.دسته ای از افراد به دلیل وضعیت شغلیشان مجبور به بلند کردن اجسام سنگین ، دسته ای دیگر مجبور به نشستن روی صندلی در طولانی مدت و دسته ای دیگر مجبور به ایستادن در مدت زمان زیاد هستند ، که همه این موارد از دلایل کمر درد هستند.
  • همانطور که همه شما میدانید ، استرس و اضطراب بر قسمت های مختلف بدن تاثیر میگذارد.استرس و اضطراب باعث ایجاد تنش ماهیچه ای و نهایتا کمردرد میشود.

راه های زیادی برای درمان کمر درد وجود دارد که پزشک متخصص بسته به شرایط ، با استفاده از یکی از روش ها ، اقدام به درمان مینماید.یکی از این روش ها فیزیوتراپی است.برای این منظور باید به متخصص فیزیوتراپی اصفهان مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *