درمان به موقع و زود هنگام ، یک امر ضروری برای بهبود سریع کمردرد

درمان به موقع و زود هنگام ، یک امر ضروری برای بهبود سریع کمردرد

کمردرد به عنوان یک دلیل عمده برای ناتوانی در افراد به شمار می رود (بیش از 570 میلیون نفر در سراسر جهان). خبر خوب این که اکثر دوره های کمردرد معمولا بهبود می یابند اما خبر بد این که وقتی دوره ی ابتلا به کمردرد بیش از چند ماه باشد شانس بهبودی کاهش می یابد. نتایج حاصل از مطالعات مروری سیستماتیک و متا آنالیز نشان داد که افرادی که به تازگی دچار کمردرد شده اند کاهش درد و بهبود عملکرد آنها طی شش هفته اول بصورت چشمگیری اتفاق می افتد اما هنگامی که درمان پس از گذشت شش هفته انجام شود سرعت بهبودی کاهش می یابد.

در مواردی که بیمار از کمردرد با سابقه ی بیش از چند ماه رنج می برد جدای از آسیب سیستم اسکلتی عضلانی، حساسیت بیش از حد سیستم احساس درد نیز مزید بر علت خواهد بود.

بر اساس نتایج حاصل از این مطالعات چنین نتیجه گیری می شود که اولا در صورت ابتلا به کمردرد، فرد مبتلا در صورت عدم بهبود خودبخودی بایستی در همان هفته های اولیه، جهت درمان به متخصص مربوطه مراجعه نماید و ثانیا هنگام درمان افرادی که بیش از چندین ماه از ابتلای آنها به کمردرد می گذرد باید علاوه بر بازنگری علل آسیب، حساسیت زدایی سیستم ادراک درد را نیز مد نظر قرار داد.همچنین، رویکرد درمان این افراد باید ابعاد روحی روانی و اجتماعی را نیز شامل شود.

فیزیوتراپی استقلال

Source:

University of South Australia

Journal reference:

Wallwork, S. B., et al. (2024). The clinical course of acute, subacute and persistent low back pain: a systematic review and meta-analysis. Canadian Medical Association Journal. doi.org/10.1503/cmaj.230542.

بهترین فیزیوتراپی اصفهان فیزیوتراپی استقلال

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *