ورزش و درمان بیماری ها

ورزش و درمان بیماری ها

ورزش و درمان بیماری ها

دنیای امروز با گذشته بسیار تفاوت کرده است، شرایط دنیای کنونی به گونه ایی شده است که هر گونه تغییر در آن در همه ی ابعاد زندگی انسان تاثیر گذار است، در میان تمام این تغییرات که شاهد آن هستیم عواملی هم وجود دارند که بر سلامت انسان بسیار تاثیر گذار هستند و برای سلامت جسم و روح انسان خطر جدی ایی محسوب می شود بنابراین می توان با انجام فعالیت های فیزیکی مناسب و تاثیر گذار  از بروز بسیاری از خطراتی که ممکن است برای سلامتی به وجود آید جلوگیری کنیم . در بین ورزش های فیزیکی بسیار برای سلامت روح و جسم تاثیر بسیار خوبی دارد می توان به پیاده روی اشاره کرد . متخصص فیزیوتراپی اصفهان  سعی می کند در این مقاله سوالاتی که برای شما در خصوص پیاده روی مطرح می شود را توضیح دهد .

پیاده روی ورزشی است ساده که همه جا و در همه مکانی قابل اجرا است و تاثیران مفیدی هم برای سلامت روحی و روانی  افراد به وجود می اورد .

چه نوع ورزش پیاده روی مفید و موثر است؟

زمانی می توان گفت که فعالیت های فیزیکی و از آن جمله پیاده روی موثر است که بتوانند سبب بروز تغییراتی در سیستم بدن شود برای مثال می توان به افزایش تعداد ضربان قلب، افزایش تعدا تنفس و … اشاره کرد، در این صورت است که فعالیت های  فیزیکی باعث تقویت عضلات قلب و ریه و … می شود . در کنار فعالیت های ورزشی می توان با خرید مکمل ها احتیاجات تغذیه ای بدن که با خوردن تامین نشده است را تامین کرد. اگر به طور منظم در باشگاه های ورزشی مشغول تمرین های سخت عضله سازی هستید و خواهان رسیدن به اندام ایده آل هستید می توانید زیر نظر مربی خرید مکمل بدنسازی را نیز در برنامه ورزشی خود داشته باشید.

چه فوایدی از ورزش پیاده روی می توان انتظار داشت؟

با مختصری مطالعه در مورد پیاده روی می توان متوجه آثار مفید این ورزش بر سلامت روحی و جسمی افراد شد، پیاده روی سبب کنترل و پیشگیری بسیاری از بیماری ها می شود و در بالا بردن روحیه بسیار مفید است . این ورزش در کنترل قند، فشار خون، درمان اعتیاد، بالا بردن انگیزه ی افراد و ایجاد حس شادی و نشاط در افراد می شود، به دلیل آثار مفیدی که پیاده روی بر روی سیستم بدن دارد حتی در کاهش استرس هم می تواند بسیار مفید باشد.

با توجه به آثار بسیار مفید و سودمندی که برای این فعالیت فیزیکی وجود دارد، باید این ورزش مفید را جزء برنامه های خود قرار دهیم و با توجه به دغدغه های و نگرانی هایی که این روزها همه به نوعی آن را تجربه می کنیم با استفاده از این فعالیت فیزیکی که  همیشه در دسترس است در حفظ سلامت خود تلاش کنیم و باعث ارتقای بهداشت روانی و سلامت خود شویم .

ورزش و درمان بیماری ها

ورزش و فعالیت های فیزیکی علاوه بر این که در پیشگیری بسیاری از بیماری ها بسیار کمک کننده است، در درمان بسیاری از بیماری ها هم بسیار موثر است و این را علم پزشکی هم ثابت کرده است . فیزیوتراپی نوعی ورزش درمان و… محسوب میشود و بیمارانی که نمی توانند در خانه یا باشگاه ورزش کنند برای درمان بیماری به فیزیوتراپی استقلال اصفهان مراجعه میکنند.

فشار خون بالا

چنان چه در برنامه ی روزانه ی خود فعالیت های فیزیکی به همراه رژیم غذایی درست و استراحت را قرار دهیم شاهد آن خواهیم بود که فشار خون به میزان قابل توجهی کم می شود، از جمله ورزش هایی که در این زمینه بسیار کمک کننده است می توان به پیاده روی و کوهنوردی اشاره کرد .

بیماران با دردهای قلبی (سکته)

فعالیت های فیزیکی در پیشگیری از بیماری های قلبی و حتی درمان آن نیز بسیار موثر هستند چرا که باعث حل شدن لخته های داخل خون شریانی قلب شده و به این ترتیب از بروز سکته ها جلوگیری می کند .

تاثیر ورزش در سرطان

انجام حرکات ورزشی و فعالیت های فیزیکی سبب می شود که سیستم ایمنی بدن تقویت شود بنابراین ورزش کردن با بالابردن و تقویت سیستم ایمنی بدن می توان کمک دهنده ی خوبی برای افرادی باشد که دچار سرطان هستند، همچنین انجام فعالیت های فیزیکی باعث می شود که انگیزه ی فرد بالا رود و حس شادی و امید به زندگی در آن ها ایجاد شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *