راهکارهای پیشگیری از کمردرد

راهکارهای پیشگیری از کمردرد

راهکارهای پیشگیری از کمردرد

1 – یکی از بهترین روش های پیشگیری از کمردرد، انجام تمرینات منظم ورزشی است. با اجرای روزانه چند تمرین ساده می توان از بروز کمردرد جلوگیری کرد و یا حتی آن را درمان نمود. در صورتیکه با اینگونه ورزش ها آشنایی ندارید و یا نگران وارد شدن آسیب هستید می توانید با مراجعه به کلینیک  فیزیوتراپی استقلال اصفهان ، ورزش های متناسب با شرایط جسمانی خود را آموزش ببینید.

2 – مراقب وزن خود باشید. افزایش وزن به ویژه در ناحیه میانی بدن می تواند سبب تغییر محل مرکز ثقل بدن شده فشارهای غیر طبیعی به ستون فقرات کمری شما وارد کرده و سبب کمردرد شود.

3 – در صورتیکه عادت به مصرف دخانیات دارید آن را متوقف کنید. مصرف دخانیات سبب جلوگیری از رسیدن مواد مغذی از طریق خون به دیسک های بین مهره ای می شود. افراد سیگاری بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به کمردرد هستند.

 4 – بدترین وضعیت هنگام خواب، قرار گرفتن در حالت دمر (خوابیدن روی شکم) است. همچنین، افرادی که در ابتدا روی پهلو می خوابند اما پس از مدتی به سمت شکم متمایل می شوند فشار شدیدی را حین خواب به کمر خود وارد می کنند. بهترین حالت هنگام خوابیدن، قرار گرفتن در حالت طاق باز (خوابیده به پشت) یا خوابیدن روی پهلو و خم کردن جزئی زانوهاست.

5 – هنگام بلند کردن اجسام، مراقب کمر خود باشید. برای بلند کردن اشیاء، زانو را همزمان با کمر خم کنید، شیء را نزدیک به شکم خود نگه دارید و بلند شوید. هنگام بلند کردن اجسام از چرخش کمر خودداری کنید. در صورت امکان، به جای بلند کردن، اجسام را روی زمین هل بدهید زیرا این کار برای کمر راحت تر از بلند کردن است.

6 – از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنید. پاشنه کفش مناسب برای شما حدود دو و نیم سانتیمتر است. در صورت استفاده از کفش پاشنه بلند، حتما صندل راحت همراه خود داشته باشید تا در صورت ضرورت، استفاده کنید.

7 – لباس های بسیار تنگ که هنگام نشستن، راه رفتن و یا خم شدن، مزاحم شما هستند می توانند سبب تشدید کمردرد شوند.

8 – از حمل کیف های سنگین خودداری کنید. از کیف هایی با بند بلند استفاده کنید تا بتوانید بند کیف را روی شانه طرف مقابل قرار دهید. در حالتی که بند کیف روی شانه مقابل باشد وزن کیف بصورت متوازن توزیع می شود. با این وجود، بطور مرتب کیف را جابجا کنید. در صورتیکه دسته کیف، کوتاه است سریعتر کیف را دست به دست کنید. حتی الامکان سعی کنید از کیف های سبک تر استفاده کنید.

9 – استفاده از کمربندها و کرست های کمری فقط در موارد اورژانس یا پس از جراحی و با تجویز پزشک باید همراه باشد. استفاده از اینگونه وسایل کمکی در دراز مدت سبب ضعیف شدن عضلات می شود. هنوز هیچگونه شاهدی مبنی بر مفید بودن کمربند برای درمان کمردردهای مزمن وجود ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *