فیزیوتراپی بعد از جراحی مینیسک

فیزیوتراپی بعد از جراحی مینیسک

آسیب های مینیسک زانو معمولا به سختی قابل ترمیم هستند. در صورتی که اینگونه آسیب ها توسط درمان های محافظه کارانه درمان نشوند و یا اصولا با روش های محافظه کارانه نظیر استراحت و فیزیوتراپی قابل درمان نباشند باید تحت عمل جراحی قرار گیرند. فیزیوتراپی بعد از جراحی مینیسک کمک زیادی به بهبود وضعیت زانو و بازگشت بیمار به فعالیت های روزمره می کند.

فیزیوتراپی بعد از جراحی مینیسک

با مراجعه به دکتر یوسف زاده متخصص فیزیوتراپی اصفهان در مرکز فیزیوتراپی استقلال به بهبود درد و کمک به درمان سریعتر بعد از اعمال جراحی اقدام نمایید.

در مراحل اولیه فیزیوتراپی پس از جراحی، هدف ما کاهش تورم و التهاب، افزایش سرعت ترمیم بافت های آسیب دیده، بدست آوردن دامنه کامل حرکتی و تقویت عضلانی می باشد که هر کدام از این موارد با توجه به شرایط بیمار، نوع آسیب، نوع تکنیک جراحی و زمان سپری شده از جراحی در افراد مختلف، متفاوت است و باید با روش صحیح انجام شود. بعنوان مثال هنگامی که زانو تحت عمل جراحی ترمیم مینیسک قرار گرفته باشد دوره درمان و احتیاط های لازم ، نسبت به زمانی که عمل جراحی از نوع مینیسکتومی بوده است بسیار بیشتر است. ورزشکارانی که تحت عمل جراحی مینیسک قرار می گیرند پس از گذشت زمان کافی نسبت به نوع عمل جراحی و در صورت وجود قدرت عضلانی کافی، دامنه حرکتی مطلوب و هماهنگی مناسب سیستم عصبی عضلانی، طی برنامه تمرینی ویژه ای آمادگی بازگشت به میادین ورزشی را پیدا می کنند.

فیزیوتراپی بعد از جراحی مینیسک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *