حرکات اصلاحی تخصصی

حرکات اصلاحی تخصصی

ساده ترین تعریف برای حرکات اصلاحی عبارت است ازحرکت یا تمرینی که برای اصلاح یک اختلال عملکرد بخصوص انتخاب شده است. بسیاری از حرکات یا تمرین های ورزشی وجود دارند که هریک به نوبه خود می توانند باعث بهبود عملکرد، افزایش قدرت عضلانی و یا برطرف شدن درد شوند اما گاهی اوقات این حرکات نمی توانند مشکل فرد را برطرف کنند. در زیر به چند نکته بسیار مهم در مورد حرکات اصلاحی اشاره می کنیم:

1-در ابتدا باید دقیقا بدانیم که دلیل اصلی مشکل یا اختلال موجود در سیستم اسکلتی عضلانی چیست و پس از آن تلاش کنیم این اختلال را برطرف کنیم.

2-در بسیاری از موارد، عدم شناخت دقیق عامل مسبب یک آسیب و استفاده غیر اصولی از برخی تمرینات باصطلاح “اصلاحی”، باعث پیشرفت یک آسیب شده و یا حداقل نتیجه مثبتی در پی نداشته است.

3- تنها به این دلیل که یک روش بصورت رایج مورد استفاده قرار می گیرد و برای گروهی از افراد سودمند بوده است نمی توان نتیجه گرفت که این روش برای “همه” افراد سودمند است.

4-آیا فردی که ادعا می کند می تواند با استفاده از حرکات اصلاحی مشکل شما را بهبود بخشد تا چه حد با اختلالات و آسیب های سیستم اسکلتی عضلانی آشنایی دارد. آیا این فرد واقعا تخصصی در زمینه حرکات اصلاحی دارد یا این که بر موجی که در جامعه به جریان افتاده سوار شده است؟

5-اساسا اگر اختلال قابل توجهی در سیستم اسکلتی عضلانی وجود نداشته باشد حرکات اصلاحی چه چیزی را اصلاح می کنند ؟!!!

6-بسیاری اوقات، آسیب موجود در سیستم اسکلتی عضلانی یک فرد از حساسیت ویژه ای برخوردار است و عدم بررسی دقیق و درمان به موقع آن می تواند نتایج جبران ناپذیری در پی داشته باشد. به عنوان مثال، بسیاری از آسیب های ورزشی باید در سریع ترین زمان ممکن توسط متخصصین آسیب های ورزشی و یا پزشکان متخصص مورد بررسی قرار گیرند و مسیر صحیح درمان برای آنها مشخص شود. موارد متعددی مشاهده شده که انجام حرکات اصلاحی برای اینگونه آسیب ها توسط افرادی که فاقد دانش و تجربه لازم در حیطه درمان بوده اند ضایعات جبران ناپذیری را به فرد آسیب دیده تحمیل کرده است.

در مرکز فیزیوتراپی استقلال، آسیب های اسکلتی عضلانی توسط متخصص فیزیوتراپی آسیب های سیستم اسکلتی عضلانی مورد معاینه و بررسی دقیق قرار گرفته و هر آنچه که برای یک درمان کامل لازم است از جمله، حرکات اصلاحی تخصصی، طب سوزنی، الکتروتراپی پیشرفته، لیزر پرتوان، مگنت، تکار، شاک ویو و … برای فرد مورد استفاده قرار می گیرد.